Estel Roig 5

dimarts, 24 de gener del 2017

Joc D'escacs

Un tauler s’enfila en mig del camí
un lloc apartat
el lloc de l’ingeni.
comense a contar
caselles, que sumen huit
a cada banda del pati.
Sense pensar massa em situe al mig
on el rei mai creua
lloc on la victòria
ara és meua.
El cel es torna fosc
(i huit peons per banda)
m’he adonat tard, la batalla comença.


Indefensa m’he trobat
però les forces no abandonen
comandant de la meua pròpia guerra
em trobe al centre i sense defensa.
Comença la tempesta
l’estratègia es marcada
no tinc bàndol
tampoc guanyador.
Guerra interna
en mig d’un carreró
ja no existeix l’hora
ni el marcador.
Sembla el joc d’escacs
però en mi les contradiccions
com a peses del tauló
blanc i negre al meu món
i ara, en aquest mateix moment
escac i mat a aquesta visió.

Interpretació:

Aquest poema representa la situaciò d'una ànima perduda en mig d'una batalla complexa entre el que viu (representat amb les figures negres del joc d'escacs) i el que l'ànima desitja viure (les figures blanques), però que no sap com ha arribat a aquest punt.

És lliura una batalla entre les dues realitats de l'ànima perduda, en el seu cor i en la seua ment. Però tot i no trobar-se, bùsca la manera de sortir, fins que finalment reconeix que tot és fruit de la seua imaginació i ha de trencar amb tot això despertant i fent-li "escac i mat" a aquella tempesta





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada